Domov DOMOV | Kontakt KONTAKT | Kazalo strani KAZALO
Računovodske storitve in davčno svetovanje

MM Konto

STORITVE


HITRI KONTAKT


MM Konto d.o.o
Devova 5, 1000 Ljubljana
Tel.: +386 1 515 50 22
Fax.: +386 1 510 50 24
E-mail: info@mm-konto.si
www.računovodskestoritve.si


NOVICE

Uporabniki davčnih blagajn, pozor! Preverite, če vam kmalu poteče 5-letno namensko digitalno potrdilo

Novica 15. september 2020
Uporabnikom davčnih blagajn se bo v novembru začela iztekati veljavnost namenskih digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov (veljavnost poteče po 5 letih).

Subvencija za skrajšani polni delovni čas

Novica 03. september 2020

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID-19 (ZIUOOPE) velja od 31. 5. 2020 (Uradni list RS, 80/2020).

Po tem zakonu lahko uveljavljate delno subvencioniranje skrajšanja polnega delovnega časa za zaposlene, s katerimi imate sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas in ste jim odredili delo s skrajšanim delovnim časom v obdobju od 1. 6. 2020 do 31. 12. 2020. 


Delodajalci, ki vam je bila s sklepom priznana pravica do subvencioniranja skrajšanja polnega delovnega časa in ste z Zavodom že podpisali pogodbo o dodelitvi subvencije, boste predvidoma od četrtka, 10. septembra, od 12. ure lahko oddali prva zahtevka za izplačilo subvencije.

Predložitev zahtevkov za junij in julij bo možna na portalu za delodajalce

Pred potrditvijo vašega zahtevka za izplačilo bodo na Zavodu preverili, ali ste pri FURS-u oddali obrazce iREK za posamezen mesec za vse tiste zaposlene, za katere želite uveljavljati subvencij


Začasno čakanje na delo

Novica 03. september 2020

Zakon o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 (ZIUPDV) velja od 11. 7. 2020 (Uradni list RS, 98/2020). Določa tudi ukrep delnega povračila nadomestila plače za začasno čakanje na delo.

Sklepom Vlade (Uradni list RS, 104/2020), ki je začel veljati 25. 7. 2020, je bil ukrep podaljšan do konca avgusta. S Sklepom Vlade (Uradni list RS, 115/2020), ki je začel veljati 28.8.2020, pa je bil ukrep podaljšan do konca septembra.



Arhiv novic


PRIJAVA NA E-NOVICE

Ime:

E-mail naslov:

Seštejte števili 52 in 11
:


RAČUNOVODSTVO ZA S.P.


Opredelitev samostojnega podjetnika


Samostojni podjetnik (fizična oseba z dejavnostjo) je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja gospodarsko dejavnost s pridobitvenim namenom. V isti sklop se uvrščajo odvetniki, notarji, zdravniki. Zavarovan je lahko za polni delovni čas, obstaja pa tudi možnost, da opravlja dejavnost kot postranski poklic (osebe, ki opravljajo dejavnost, hkrati pa so zaposlene in iz tega naslova obvezno zavarovane). Kot za fizične osebe, se tudi za njegovo obdavčitev uporablja Zakon o dohodnini (Zdoh-2).
Podjetnik ne more sklepati pogodb sam s seboj kot fizična oseba, kar preprosto pomeni, da ne more podpisovati pogodb (npr. najemna pogodba, pogodba o zaposlitvi, posojilna pogodba, kupoprodajna pogodba,...) med sabo in svojim podjetjem (s.p.), ker gre v takem primeru za isto osebo z enako davčno številko. Prelivanje denarnih sredstev med podjetjem in gospodinjstvom je prosto.

 

Nekaj razlik med samostojnim podjetnikom (s.p.) in družbo z omejeno odgovornostjo (d.o.o.):

s.p.

d.o.o.

Ni ustanovnega kapitala.

Ustanovni kapital 7.500 evrov.

Samostojni podjetnik za posle odgovarja s svojim premoženjem.

Ločenost premoženja (družbeniki odgovarjajo samo s svojim deležem v družbi).

Progresivna obdavčitev, ki velja za samostojnega podjetnika, ni primerna za velike dobičke.

Primerna oblika za večje dobičke (enotna davčna stopnja za pravne osebe).

Pravno-organizacijska oblika: fizična oseba.

Pravna oseba.

Enostavno/dvostavno knjigovodstvo ali normirani odhodki.

Dvostavno knjigovodstvo.

S.p. s plačo prosto razpolaga.

Sredstva na računu so "od podjetja".

S.p. velja za nekoliko manj kredibilno obliko podjetja.

Večja kredibilnost podjetja pri poslovanju.

Vodenje poslovnih knjig


Slovenski računovodski standard 39 (2006) predpisuje način in listine potrebne za vodenje knjigovodstva za s.p. Običajno se podjetniki odločijo za vodenje po sistemu dvostavnega knjigovodstva, ob izpolnjevanju pogojev pa imajo tudi možnost vodenja poslovnih knjig po sistemu enostavnega knjigovodstva. V primeru, da se podjetnik odloči za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem dejanskih prihodkov in odhodkov (dvostavno knjigovodstvo) mora davčnemu organu najkasneje do 31. marca tekočega leta predložiti obrazec davčnega obračuna akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti (»bilanca«), v katerega se vpišejo prihodki in odhodki, doseženi v preteklem letu. V davčnem obračunu lahko zavezanci uveljavljajo tudi davčne olajšave, ki jih določa zakon o dohodnini, in sicer:

 

  • olajšavo za vlaganja v raziskave in razvoj,
  • olajšavo za investiranje,
  • olajšavo za zaposlovanje invalidov,
  • olajšavo za donacije.
  • olajšavo za zavezanca invalida,
  • olajšavo za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje,
  • olajšavo za izvajanje praktičnega dela v strokovnem izobraževanju,

Od ugotovljene davčne osnove (»dobička«), morajo zavezanci plačati dohodnino. Pri izračunu akontacije dohodnine se upoštevajo stopnje dohodnine iz davčne lestvice (od 16 do 41 odstotkov), zavezanci pa lahko upoštevajo tudi splošno olajšavo, dodatno splošno olajšavo in posebno olajšavo za vzdrževane družinske člane. Olajšavi lahko upoštevajo pod pogojem, da jim za posamezno davčno leto te olajšave niso bile upoštevane pri izračunu akontacije dohodnine od dohodka iz zaposlitve, ki ga izplača glavni delodajalec, ali je bilo na ta način upoštevanih manj kot 5/12 teh olajšav. Upoštevati je potrebno, da bo ugotovljena davčna osnova predstavljala osnovo za akontacije dohodnine v prihodnjem poslovnem letu. Pozor: podjetniki, ki ste pričeli z opravljanjem dejavnosti med letom, se vam bo izračunana davčna osnova z namenom določitve akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za naslednje poslovno leto preračunala, kot da bi z enakim »tempom« poslovali skozi celo leto. Npr. podjetnik prične z opravljanjem dejavnosti s 01.10., dosežena davčna osnova znaša 10.000 €, osnova za akontacijo za naslednje leto bo znašala 10.000 x 4 = 40.000 €!!!

Kakšno vlogo ima pri tem računovodski servis?

Računovodstvo, računovodski servis MM Konto opravlja celostne računovodske storitve malim in večjim samostojnim podjetnikom po sistemu dvostavnega knjigovodstva. S tem je omogočeno podjetniku, da redno spremlja rezultate svojega poslovanja in izpolnjuje vse obveznosti do državnih inštitucij. Omogoča mu spremljanje poslovnih partnerjev in njihove bonitetne ocene in posledično zmanjšuje riziko pri sklepanju poslov. Na željo podjetnika pa opravimo samo posamezno storitev kot npr. izračun plače, obračun prispevkov za samozaposlene, izdelava zaključnega računa, svetovanje,...

"Vašemu poslovanju dodajamo vrednost.
VSAK DAN, VSAK TRENUTEK."